Help en Meest Gestelde Vragen

Welkom op de hulppagina. Hier vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met info@ledensite.com of via onze contactpagina.


Wat is het verschil tussen de status van een lid en de groepen van een lid?

Een lid kan op verschillende manieren eigenschappen toegekend krijgen van een verenigingsbeheerder. Een lid kan op twee verschillende manieren gekenmerkt worden, met een status en met een groep. De status van een lid geeft aan wat het lid op dit moment voor status heeft, waarbij gekozen kan worden tussen "aspirant",  "lid", "oud-lid", en "gedeactiveerd". Deze status geeft aan wat de rechten zijn van een lid. Zo kunnen personen met de eerste drie statussen inloggen op het systeem, facturen betalen, en de eigen ledengegevens wijzigen. Gedeactiveerde personen kunnen niet inloggen, maar wel facturen betalen.

Een groep is een eigenschap van een lid. Er zijn twee soorten groepen: automatisch toegekende en handmatig toegekende. De automatisch toegekende groepen zijn niet te wijzigen door een organisator. Een automatisch toegekende groep is bijvoorbeeld de "oud bestuursleden". Personen die ooit de status "bestuurslid" hebben gehad, worden toegewezen aan die groep. Een handmatig gemaakte en toegekende groep kan bijvoorbeeld "ereleden" zijn. Hier kunt u zelf leden aan toekennen.

Hoe werken betalingsregels?

U kunt voor een factuur of voor een abonnement standaard betalingsregels toevoegen. Deze betalingsregels zijn van simpele vorm, zijnde <tijdsduur> en <actie>. De tijdsduur kan uitgedrukt worden in dagen, weken, maanden, en jaren. De actie kan het versturen van een herinnering per mail, het versturen van een herinnering per post, of het blokkeren van het account van het lid. U kunt meerdere betalingsregels aanmaken binnen een betalingsregelset. 

Wat is het site menu?

Het site menu is een vreemde eend in de bijt. Dit menu is het enige menu dat zichtbaar is voor buitenstaanders die voor het eerst op de pagina van uw vereniging komen. Er zijn altijd een aantal menu items aanwezig, zijnde "Downloads", "Foto albums", "Contact", en "Lid worden?". Aan het site menu kunt u zelf ook items toevoegen met nieuwe informatie, door onder het "Communicatie" item te klikken op "Pagina's".

Wat is het verschil tussen een pagina en een nieuwsitem?

Een pagina is een eigen pagina die in het hoofdmenu van uw verenigingssite verschijnt. Een nieuwsitem komt altijd in het nieuwsoverzicht en is makkelijk over te nemen in de nieuwsbrief. Op pagina's komt meestal informatie van permanente aard, waar in nieuwsitems meestal tijdelijke berichten worden geplaatst, zoals de aankondiging van een evenement.

Hoe werkt de pre-pay balans?

Ledensite.com werkt met een pre-pay balans. U kunt deze balans opladen met een nieuw tegoed. Daarnaast kunt u met deze balans uw abonnementskosten betalen voor Ledensite.com, en eventuele overige kosten, zoals betalingskosten en het versturen van facturen. De pre-pay balans moet altijd op tijd worden verhoogd zodat uw saldo nooit negatief wordt. Mocht de balans onder de 0 euro komen, dan wordt de verenigingswebsite geblokkeerd en uiteindelijk wordt de toegang ontzegd. Zie voor meer informatie de algemene voorwaarden.

Waarom kunnen Leden elkaar niet bekijken?

Recentelijk hebben we het compleet configureerbaar gemaakt wie elkaar wel en niet mogen zien. Als u nu een nieuwe ledensite aanmaakt zijn er nog geen regels ingevoerd, ofwel: niemand heeft het recht om iemand anders te bekijken. Als u echter in het administratiemenu naar "Leden" en dan naar "toegangsregels" gaat, kunt u daar nieuwe regels aanmaken. U kunt daar bijvoorbeeld aangeven dat anonieme bezoekers van de site ("gasten") alleen de bestuursleden mogen zien, of dat ingelogde leden ook andere leden mogen bekijken. U hoeft geen regels aan te maken voor beheerders, deze mogen alle leden altijd bekijken.

Hoe werkt de API?

Sinds kort is er ook een API beschikbaar voor Ledensite.com. Deze API maakt het mogelijk om Ledensite.com als primair accountbeheersysteem te gebruiken en om zo, bijvoorbeeld, leden automatisch toegang te geven tot andere systemen zoals betalingssystemen, fora, of content management systemen. Voor meer informatie over de API kunt u al uw vragen richten aan info@ledensite.com. Voor de dapperen is er de documentatie.